Ambasada RP tłumaczy się z akcji detektywa Rutkowskiego

  Norwegia

PAP, dodano: 2011-07-02 (02:42)

DrukujAAA

Ambasador RP w Norwegii Wojciech Kolańczyk wyjaśnił w piątek norweskiemu MSZ, że polska ambasada nie uczestniczyła w odebraniu polskiego dziecka norweskiej rodzinie zastępczej. Akcję przeprowadził w nocy ze wtorku na środę detektyw Krzysztof Rutkowski.

Informację o spotkaniu polskiego dyplomaty z przedstawicielami norweskiego MSZ podało w piątek wieczorem internetowe wydanie norweskiego dziennika "Verdens Gang".

Wcześniej norweskie media informowały, że ambasada RP w Oslo pomagała w odebraniu przez prywatnego detektywa Krzysztofa Rutkowskiego 9-letniej polskiej dziewczynki Nikoli, która trafiła do norweskiej rodziny zastępczej za sprawą tamtejszych służb socjalnych. Zdaniem jej polskich rodziców, mieszkających od kilku lat w Norwegii, przebywała tam bezpodstawnie.

Ambasador RP w Norwegii Wojciech Kolańczyk stanowczo zaprzeczył jakoby polscy dyplomaci uczestniczyli w akcji Rutkowskiego.

Ponadto polski ambasador, w liście przesłanym do gazety "Verdens Gang", przeprosił Norwegów za antynorweską wypowiedź polskiej konsul, jaką opublikował polski "Super Express", a za nim norweskie media.

Polska konsul Adriana Warchoł norweskie służby socjalne określiła w "Super Expressie" jako "organizację działającą jak Hitlerjugend". Stwierdziła, że "Norwegowie ze względu na niż demograficzny chcą wszelkimi metodami uzupełniać braki. Urzędnicy wydają negatywne opinie o rodzinie, a potem w świetle prawa porywają dzieci".

Ambasador RP w Oslo w oświadczeniu, cytowanym przez "Verdens Gang", odwołał się do doświadczeń II wojny światowej i stwierdził, że takie porównania nigdy nie powinny paść.

Norweskie media przedstawiając sprawę odebrania polskiego dziecka norweskiej rodzinie zastępczej dużo uwagi poświęcają kontrowersyjnej postaci detektywa Krzysztofa Rutkowskiego. Przypominają o jego kłopotach z prawem, działalności politycznej, a telewizje pokazują fragmenty nagrań z jego często brutalnych akcji.

NaSygnale.pl: "Dopalacze wywaliły mi mózg do góry nogami"

Dodał: ekb, kab, ula



TAGI:  norwegia  rutkowski  dziecko  akcja  rodzina zastępcza 

oceń
69
12
Podziel się
zobacz ranking


Opinie

Ocena: +2 [2]
~analityk [2011-12-08 22:14]

Pani konsul a prawda
Oczywiście Pani Konsul ma rację w swojej wypowiedzi.Określając po imieniu metody działania. Dzisiejszy Niemiecki KinderAmt nie różni się w działaniach od tego wspomnianego z lat okupacji.Zatem działania władz Norwegi są wielce podobne.Brawo dla Pani Konsul!

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~Jasiu Fasola [2011-07-22 20:13]

BRAWO PANI KOSUL
Jak dla mnie ma Pani jaja jak nalezy , chociaz w tym sporo humoru to gratuluje Pani postawy . Urzedniczka moze powiedziec ze nie zyczy sobie kontaktu z Polska placowka , ale nasz slugus sie tlumaczy POdlizych wredny . Dyplomacja TAK Lizusostwo NIE.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~q66 [2011-07-19 07:22]

slyszalam o tym Kolanczyku
ambasador polski w Norwegii, tak pilnuje swojej cieplej posadki, ze ani mu w glowie dbanie o interesy polskich obywateli... po co oni go tu trzymaja?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Mściciele [2011-07-09 22:32]

Bo ten Polski rząd nie służy Ojczyźnie tylko obcym !
Taki kolejny przykład jego dzialści i obrony Polskich rodzin !!! Za to kara śmierci na nim powinna być wykonana ! PO-czubki stuknięte nie Polskie psy !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~obcokrajowiec [2011-07-02 10:05]

NORWEGIA KRADNIE DZIECI ! ! !
Wysterylizowane Norweżki i eunuchy z Norwegii nie mogą mieć dzieci i zauważalny niż demograficzny zagraża ich systemowi gospodarczemu i ich tożsamości. Wymyślili sobie, że pod byle pretekstem odbierają dzieci obcokrajowcom i oddają do adopcji swoim obywatelom. Dzieci są naturalizowane i staja się obywatelami Norwegii. Hipokryzja,że to dla dobra dzieci sięgnęła już chyba szczytu bezczelności. Możeczas by organizacje międzynarodowe zajęły się ukróceniem tego procederu.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ex turysta [2011-07-07 23:52]

Polska Lepsza od Norwegii
Trudno nie bulwersować się odebraniem dziecka rodzinie, prawo które stawia urzędników ponad rodziną ( wyłączając patologie) jest chore. Norwegia to kraj chorych i depresyjnych ludzi, który dzięki ropie i innym surowcom funkcjonuje ponad przeciętną - ale to tylko pozory. Kiedyś miałem jako młody chłopak na 1 roku studiów zostać ( lata 87 - 89 ) , ale po 4 miesiącach spędzonych wśród tych ludzi zobaczyłem iż to co można osiągnąć od strony materialnej to nie wszystko - a depresja w drewnianym domku na krystalicznie czystym skandynawskim zadupiu to nie to ... Dzisiaj zdarza mi się odwiedzić , Szwecję do Norwegii - poza wycieczką wzdłuż fiordów nie warto .... Dzisiaj , nie ma tam nic czego w Polsce by nie było - nawet te zawistne i złośliwe gębt moich rodaków - ale jednak Rodaków!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kamila [2011-07-06 21:18]

zgadzam się
Polacy do pięt nie dorastają Norwegom. Zadbani, dobrze ubrani i z klasą. U nas w Polsce jeśli już facet wydaje pieniądze na ciuchy to tylko po to żeby się ubrać jak typowy disco-wieśniak- obcisłe t-shirty przentujące napompowane od sterydów łapy, do tego obowiązkowo, solarka i łańcuch. No i mozna się już wozić swoim "bezwypadkowym" audi a4 ściagniętym wprost z De. ŻENADA!!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~czyt. [2011-07-05 07:28]

Król jest nagi
Sądzę, że w tym co powiedziała pracownica ambasady jest trochę prawdy. Jej wypowiedź obnażyła "drugie dno" działalności pracowników socjalnych. To nie pierwszy raz w historii, kiedy Norwegowie "przywłaszczają" sobie cudze dzieci. W latach 20tych XXw, na podstawie wprowadzonych przepisów, a więc w majestacie prawa, odbierano dzieci Romom, a ich samych poddawano przymusowej sterylizacji. Dzieci trafiały do rodzin norweskich bądź sierocińców. Powodem wprowadzenia tego przepisu była zbyt duża liczba Romów. Norwegowie bali się zapewne nadmiernego pomieszania genów...A szkoda, bo kazirodztwo wszechobecne w tym państwie doprowadziło do mutacji genów. Norwegowie na te tematy kładą zasłonę milczenia, bo po cóż przypominać o wstydliwych sprawach.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
marek-szynal [2011-07-05 17:54]

Całkowity brak ochrony interesów Polskich obywateli!!!
Ubolewam z faktu iż polskie placowki dyplomatyczne i konsularne nie dbają o interesy polskich obywateli.Pracownik placówki konsularnej powinien osobiście skontaktować się z odebranym dzieckiem i wyjaśnić całą sytuację. W całej rozciągłości popieram negatywne wypowiedzi na temat bezpodstawnego zabierania dzieci z ich naturalnego srodowiska jakim jest rodzina. Brak odpowiedzi ze strony urzędu do spraw dzieci na zapytanie skierowane z polskiej placówki dyplomatycznej powinno być potraktowane jako stawianie się urzędu ponad prawem i lekcewarzenie strony Polskiej a w tym przypadku to do nas powinny być adresowane przeprosiny ze strony Norweskiej. Strona Norweska powinna wyjaśnić postepowanie urzędu i podać powody wydanych decyzji.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~MARNE [2011-07-04 21:36]

ambasada i rzad polski
maja wiele niewyjasnionych spraw na sumieniu choc by LAMANIE KONSTYTUCJI I BZDETNE ZAPISY O OBYWATELSTWIE/PODWOJNYM/

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~SuperGirl [2011-07-02 13:36]

Buraki
Aż przykro czytać takie "burackie" posty. Może buraki zamiast zasiadać przed komputerem zostaną tam gdzie ich miejsce- na polu. Chciałabym, żeby ludzie w Polsce byli tacy "prymitywni" jak w Norwegii, a Polacy, mężczyźni zwłaszcza tacy "brzydcy" jak Norwegowie, którzy o siebie dbają jak mało gdzie na świecie... Osobiście uważm, że Norwegowie to niezłe ciacha, a ich premier wybrany został najseksowniejszym przywódcą świata (nasz Donek 76...:( )

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~oui [2011-07-04 02:26]

Rutkowski to zwykły oprych, jeśli ktokolwiek inny by robił takie numery jakie robił to długo by posiedział. A ten ubek ma swoje układy. I jakoś nad własnym dzieckiem nie płakał jak nie dawał alimentów. Widocznie ta rodzina rozczuliła go sporą dawką norweskiej waluty.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~tak [2011-07-04 02:24]

Nasze ambasady - MSZ do d..y zupełnie. Nigdy mi nie pomogli a dużo podróżowałem i miałem czasem problem. jak nas staranował wojskowy pojazd i wylądowaliśmy w szpitalu to trzymali nasze paszporty jako zastaw za zapłacenie faktury, nasz MSZ nie interesował się pomimo że mieliśmy podpisaną umowę o leczenu w takich przypadkach. Oczywiście o uzyskaniu odszkodowania za zniszczony samochód nie można było marzyć. W innych przypadkach tak, to prawda. Tylko kasę chcą za cokolwiek i zero pomocy. Darmozjady.

odpowiedz

Ocena: +1 [1]
~Greta [2011-07-02 12:45]

A ten Pan R. placil swojej zonie alimenty?
Kiedy zobaczyl dziewczynke zmieklo mu serce.Dlaczego tak nie bylo w przypadku dziecka ktoremu nie lozyl na utrzymanie?Przyjezdza watpliwej reputacji detektyw na terytorium praworzadnego kraju i stosuje prawo buszu, porywajac dziecko rodzinie.Niezaleznie od sytuacji, takich rzeczy sie nie robi. Juz raz ten Pan zostal zatrzymany na terytorium Szwecji.Az strach pomyslec, co wymysli nastepnym razem.Nic dziwnego, ze pozniej traktuje sie Polakow jak dzicz.

odpowiedz

pokaż 13 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Zona Trolla [2011-07-02 13:22]

Wszyscy ci co nie mieszkaja
w Norwegii nie powinni sie wypowiadac.Nie wiedza nic o kraju,poza tym,ze lezy na polnocy,a po ulicach jego miast hasaja biale niedzwiedzie.To prawda,ze jest to bogaty kraj i zyje sie tu bardzo dobrze,ale reszta nie jest wcale taka wspaniala.To policyjny i faszystowski kraj,a prawo jest dla rownych i rowniejszych.Imigranci to ci rowniejsi,czyli maja g...o maja a nie prawa.Tak jak ktos tu napisal boja muslemow,natomiast Polakami jak tylko moga to pomiataja i wszystko w obliczu prawa.W stu procentach popieram wyczyn pana Rutkowskiego,a rodzice swoja postawa dali wyraz milosci do swojego dziecka.Mimo klotni i rozwodu wiedzieli co dla nich jest najwazniejsze.Zostawili wszystko i wrocili do kraju,wiec nie odsadzajcie ich od czci i wiary,bo zrobili co nalezalo w takiej sytuacji zrobic.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Tadeusz [2011-07-02 10:43]

Rutkowski porwal dziecko
Ta polska mentalnosc niepozwala zrozumiec ze wyrok wydany przez niezalezny sad trzeba respektowac czy sie komus to podoba czy nie a nie metodami porwan przeginac "sprawiedliwosc " na swoja strone to jedno. A druga sprawa to wypowiedz tej baby z Ambasady,mysle ze ona juz tam niepracuje, bo jak mozna wyslac na placowke takiego tepaka ktory nie umie sie zachowac jak dyplomata. Jej prywatna opinie powinna sobie wsadzic w du..i pamietac ze ona reprezentuje Polske, i to co powie odbierane jest jak stanowisko Polski.Za takie obrazanie panstwa norweskiego powinna wyleciec na zbity pysk na bruk.

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ja [2011-07-02 22:59]

gratuluję rodzinie dobrego wyboru
nie ma na świecie nic gorszego niż stracić dziecko, jeżeli rodzina - co zostało udowodnione, była bez zarzutu, nikt nie miał prawa odbierać im dziecka, na którego psychikę rozłąka z ukochaną rodziną też miała zły wpływ. Szkoda, że dziewczynka nie wróciła do rodziny za sprawą polityków i ambasady, to jest wstyd dla Polski. Chwalić Boga, czy w cokolwiek kto wierzy, że taki człowiek jak Pan Rutkowski istnieje i że rodzice dzięki niemu odzyskali swoją pociechę. Oby takich ludzi, nie ważne jak brutalnie działających, ważne tylko, że w słusznej sprawie i skutecznie, było coraz więcej!!! Za to co ten człowiek zrobił - a to przecież nie pierwsza sprawa w której kogoś uratował, powinni go odznaczyć jako Kawalera Orderu, a nie nawiązywać do konfliktów z pop..... prawem. Jak by ci wszyscy ludzie którym pomógł mieli czekać na prawo, czekali by do usr.... śmierci. Na jego cześć EL VIVA!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Niki [2011-07-02 20:16]

Polska ambasada
Jakby norweskie media wiadzialy troche lepiej jak dziala polska ambasada w Norwegii, to nigdy by nie wyszly z posadzeniem o jej pomocy w porwaniu. Czy ktos kiedys slyszal o kims, komu polksa ambasada w czyms pomogla. Zalatwienie jakiegokolwiek papierka w ambasadzie to koszt i czas. Juz sobie wyobrazam, jak sie wszyscy w ambasadzie zrywaja i leca na pomoc tej rodzinie. Buu..cha..cha..cha !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jędrek [2011-07-02 16:42]

norwegia
Ciekawe ile osób komentujących mieszka i zna osobiście Norwegów? kultura bycia,zachowania,oraz jazdy-po drogach---musielibyśmy się dużo od nich uczyć,a nie znając szczegółów nie osądzajmy ich na pewno nie chcieli żle dla dziecka które naprawdę otaczają dużą troską i socjalem wielu polaków na tym korzysta

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ob [2011-07-02 16:26]

W KONCU DOBRZE CZY NIE DLA DZIECKA?
Jezeli Norwedzy na sile dziecko zabrali to kcja Rutkowskiego ma sesns

odpowiedz

(fot. emito.net)

Baza wiedzy

  • Jak znaleźć pracę za granicą?
  • Jakich dokumentów potrzebujesz?
  • Jak uczyć dzieci polskiego? Gdzie jest polski kościół?
Odpowiedzi na te pytania i wiele innych znajdziesz w naszej bazie wiedzy

Sonda

Czy władze Ogniska Polskiego powinny sprzedać jego siedzibę?


Pogoda

Oslo

Oslo +23+12°C

Więcej w serwisie:
pogoda.wp.pl

Kursy walut

$ USD 3,4589 -0,55

£ GBP 5,4178 -0,58

€ EUR 4,3510 -0,35

Więcej w serwisie:
waluty.wp.pl

Newsletter

Zapisz się na newslettera:

Szukaj w serwisie

Który kraj Cię interesuje?

mapa Wybierz z listy kraj, z którego informacje Cię interesują:

Galerie

wszystkie galerie

Wasze komentarze

WP pisze tylko

WP pisze tylko o takich sensacyjnych bzdurach a nie o konkretnych sprawach. Olać ten portal niech za... do 67 na minimalnych pensjach.

więcejDodał: andre, godz. 23:24

co

co to sie robi pederasta w radzie parafialnej, czy w tej austrii nie ma już zdrowych ludzi ?

więcejDodał: ilona, godz. 15:00

Coś wam opowiem.

Coś wam opowiem. Fakt jest koło 24, słucham sobie TV info na antenie dokument "Co się stało z naszym zjazdem" ( chyba jakoś tak ). Tv mały lcd może 5w głośniki. Lato zeszłego roku, są prace przy ocieplaniu budynku, mam balkon otwarty, ale...

więcejDodał: Gość, godz. 14:22

Archiwum

Poprzedni miesiąc Następny miesiąc Maj 2012
pn wt śr cz pt sb nd
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3