Masz depresję, skończ z fast foodami!

  Wielka Brytania


Mojawyspa.co.uk, dodano: 2009-11-03 (10:50)

DrukujAAA

Często jadasz w barach szybkiej obsługi lub fast foodach? Niedobrze. Naukowcy udowodnili, ze takie odżywianie sprzyja depresji. Więc zamiast zjeść kolejnego hamburgera ugotuj sobie brokuła lub pokochaj szpinak.

Osoby, które regularnie odżywiają się w fast foodach są o 60% bardziej narażone na stany depresyjne niż ci, którzy wybierają owoce, warzywa i ryby - ostrzegają naukowcy z University College London, a wyniki ich pracy publikuje "Daily Mail". Naukowcy podkreślają, że ich praca bada związek pomiędzy ogólną dietą a zdrowiem psychicznym, nie zaś efekty konsumowania poszczególnych środków spożywczych.

W raporcie opublikowanym w "British Journal of Psychiatry" naukowcy przebadali 3486 mężczyzn i kobiet w wieku ok. 55 lat. Każdy uczestnik wypełnił kwestionariusz na temat zwyczajów żywieniowych, a 5 lat później dokonał samooceny swoich stanów depresyjnych.

Badanie wykazało, że osoby, które konsumowały przetworzoną żywność były o 58% bardziej narażone na depresję w ciągu następnych 5 lat, niż te, które jadły najmniej półproduktów.

Naukowcy wskazują kilka aspektów wpływu zdrowego odżywiania na człowieka. Wierzą, że wysoki poziom przeciwutleniaczy zawartych w owocach i warzywach chronią przed depresją, podobnie jak kwas foliowy występujący w brokułach w brokułach, kapuście, szpinaku, soczewicy i ciecierzycy.

Jedzenie większej ilości ryb może być ochronne ze względu na dużą obecność w wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Jednak możliwe jest również, że pozytywny efekt zdrowego odżywiania wynika z różnorodności składników odżywczych przyswajanych z wielu źródeł, a nie tylko jednego, jak to jest w przypadku fast foodów.

Dr Eric Brunner z University College London powiedział, że złe nawyki żywieniowe bardzo obciążają organizm. - Jeśli dieta jest bogata w składniki podnoszące poziom cukru we krwi, człowiek doświadcza efektu jo jo - ma to negatywny wpływ nie tylko na naczynia krwionośne, ale również na mózg - podkreśla naukowiec.

- Jesteśmy zaniepokojeni tym, że nie wszyscy maja dostęp do świeżych produktów lub żyją w obszarach, gdzie występuje duża liczba restauracji szybkiej obsługi - powiedział dr Andrew McCulloch, prezes Mental Health Foundation.

Źródło "Moja Wyspa", Katarzyna Kozak

TAGI:  zdrowie  jedzenie  wielka brytania  fast food  depresja 

oceń
0
0
Podziel się
zobacz ranking


Opinie

Ocena: 0 [0]
~Manolo [2009-11-05 09:44]

Co naukowcy wiedzą o depresji ?
Jakby ci pseudonaukowcy spróbowali kiedyś posłuchać ludzi w depresji, może by o depresji coś wiedzieli.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Karamba [2009-11-05 09:31]

Odżywianie to podstawa ZDROWIA
Jedzenie ma wpływ na powstanie depresji o ile wywoła jakąś chorobę, a tak BYWA... Produkty spożywcze mogą podnieść CHOLESTEROL, spowodować cukrzycę, a w efekcie doprowadzić do DEPRESJI...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~lenka [2009-11-05 09:34]

bez smaczków deprecha większa:D
przecież jedzenie w mc syfie to tylko zapychacz!jesz i jesz,a za chwile jesteś głodny/a. wiem coś o tym bo sama się tam stołowałam i mogę powiedzieć,że odkąd przestałam waga spadła 10 kg:) a co do reszty obżarstwa...ja jednak jestem zdania,że powinno się jeść,to co się lubi.co z tego,że zjem z wielkim trudem kotleciki sojowe i popije mineralną koniecznie NIEGAZOWANĄ jak zero przyjemności w tym.człoweik dąży do przyjemności!a długowiecznym być nie mozna. może za parenaście lat powiem,że "tak właśnie przez to zarcie mam problemy zdrowotne"ale przynajmniej nie będe sie katować. pozdrwaiam żarłoków

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~madzia [2009-11-05 07:53]

@w depresji
@ ~w depresji, życie czasami się tak układa. sama przeżyłam ciężki okres w zyciu. kiedyś nie uwierzyłabym,że może być jeszcze dobrze. teraz jestem szczęśliwa i Tobie tego życzę.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~sylwia [2009-11-05 09:22]

fast foody jedzeniem dla zamoznych? bzdura
nie wiem jak fastfoody maja sie do grubosci portfela, jesli w londynie, gdzie byly robione te badania, fastfoody sa szybkim, tanim zarciem, duzo za niewielka kwote...skoro rozpatrujecie ro w kwesti kasy, to czesc z jedzacych tak a nie inaczej moze miec powody do depresji.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Marta [2009-11-05 09:16]

Wczoraj własnie kupiłam kotlety z naszej polskiej biedronce. lubię czasem zjeść hamburgera. i wiecie co znalazłam w tym kotlecie? małe piórko chyba z jakiegos kurczaka. w zyciu już nie kupie tego świństwa. a nawet nie wiecie jak mój mąż się ze mnie śmiał. On mnie już wcześniej przekonywał że to świństwo i ochyda. bleeee

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Melkor [2009-11-05 09:14]

Jajka na boczku!
Serdecznie polecam. Mózg jest z tłuszczu, na depresję lepiej zjeść coś tłustego, niż katować go zieleniną.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ola [2009-11-05 09:14]

masz depresje skończ z fas foodami
to nie prawda że przez fas foody się ma depesje to zależy od psychiki a nie od fas foodów

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Jurgen [2009-11-05 07:29]

WieśMac lepszy od brokuła
Nic nie poprawia nastoju lepiej ja kebap z sosem albo WieśMac. Po zjedzeniu gotowanego brokuła to dopiero można popasc w depresje

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~mimi [2009-11-03 11:22]

Mój znajomy nie jada ziemniaków, chleba, makaronów, słodyczy, ciast
nie pije słodkich napojów... tylko chude mięsko, jarzyny i pije wodę... i wiecie... schudł ponad 20 kg... jeszcze troszkę i będzie z nieco całkiem niezłe ciacho :)))). Przy takiej diecie można schudnąć ok. 2-3,5 kg tygodniowo. To konserwanty zawarte w śmieciowym żarciu powodują depresję. To oczywiste!

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ola [2009-11-03 12:10]

MASZ DEPRESJE
wyjedz z polski

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~MS [2009-11-05 08:51]

Co Wy wiecie
Po pierwsze w tego typu badaniach liczy się związek statystyczny. Kto uważał w 6 klasie szkoły podstawowej to wie o co chodzi. Po drugie, częste jedzenie skażonej (konserwantami itp.), ubogiej w substancje odżywcze i zbyt kalorycznej żywności źle wpływa na cały organizm, w tym na mózg. Kto nie wierzy niech sprawdzi. 2 tygodnie stołowania się w fast foodach np. 3x dziennie. i sami będziecie mogli stwierdzić czy to prawda czy nie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~:/ [2009-11-05 08:49]

Też mi 'naukowe' odkrycie...
Warte tyle co i 98% całej nauki. Ciekawe kiedy naukowo potwierdzi się to, że picie gorącej herbaty powoduje poparzenie języka? Co gorsza poważne tematy, typu ewolucja, traktowane są równie 'poważnie'.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~michalmisza [2009-11-05 08:48]

Zdrowe...
Zdrowe odżywianie to podstawa. Zarejestruj się na konsultację www.konsultacje.misza.mojawaga.pl Oddzwonię i powiem Ci jak poprawić swój wygląd i samopoczucie. No i kilogramy oczywiście. Widoczne efekty już na Sylwestra :) Pozdrawiam Michał

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Josef Lam [2009-11-05 08:32]

taa...
... kraina pelna szarych narzekaczy. moze faktycznie wyjedzcie:)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~JUNIOR [2009-11-05 08:27]

SRATYTATY
NIKOMU NIE ZASZKODZI ZJEŚĆ CZASEM W FAST-FOODIE - CHYBA ŻE PASIE SIĘ TAM CODZIENNIE!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~JACO [2009-11-05 08:25]

MASZ DEPRESJE ?
ZJEDZ PĘTO SMAŻONEJ KASZANKI - TO NIE FAST-FOOD - I NA PEWNO CI POMOŻE!!!!!! CO ZA GŁUPI ARTYKÓŁ!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wert [2009-11-04 08:48]

Masz całkowitą rację. Fast food to g@wno dobre dla tych zza oceanu (dlaczego oni są tacy tłuści:))) Dla tych, którzy nie wierzą, że fast food to szajs polecam film "Supersize me" o eksperymencie z tym żarciem.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~bigedi [2009-11-03 11:42]

oj ci naukowcy od siedmiu bolesci
Jestem ciekaw jak odbywa sie ten pomiar bo na przyklad czy nie jest tak ze ci co nie jedza w fast foodach to osoby generalnie lepiej sytuowane co automatycznie znaczy ze sa mniej zestresowane czujac pod marynarka grubosc swojego portwela , jedza w restauracjach maja czas na przygotowanie sobie lepszych posilkow czy w skrajnym przypadku maja po prostu swoich kucharzy. W/g mnie te badania sa do BANI. Edward.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~D.K. [2009-11-03 12:17]

Deprecha
Masz depresję bo w polandzie to normalny stan, szaro, durno, beznadziejnie a zapowiada się jeszcze gorzej. W ciemności sznur...

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Fast foody powoduje depresję
Fast foody powoduje depresję (fot. Jupiterimages)

Baza wiedzy

  • Jak znaleźć pracę za granicą?
  • Jakich dokumentów potrzebujesz?
  • Jak uczyć dzieci polskiego? Gdzie jest polski kościół?
Odpowiedzi na te pytania i wiele innych znajdziesz w naszej bazie wiedzy

Sonda

Czy władze Ogniska Polskiego powinny sprzedać jego siedzibę?


Pogoda

Londyn

Londyn +23+13°C

Więcej w serwisie:
pogoda.wp.pl

Kursy walut

$ USD 3,4589 -0,55

£ GBP 5,4178 -0,58

€ EUR 4,3510 -0,35

Więcej w serwisie:
waluty.wp.pl

Newsletter

Zapisz się na newslettera:

Szukaj w serwisie

Który kraj Cię interesuje?

mapa Wybierz z listy kraj, z którego informacje Cię interesują:

Galerie

wszystkie galerie

Wasze komentarze

WP pisze tylko

WP pisze tylko o takich sensacyjnych bzdurach a nie o konkretnych sprawach. Olać ten portal niech za... do 67 na minimalnych pensjach.

więcejDodał: andre, godz. 23:24

co

co to sie robi pederasta w radzie parafialnej, czy w tej austrii nie ma już zdrowych ludzi ?

więcejDodał: ilona, godz. 15:00

Coś wam opowiem.

Coś wam opowiem. Fakt jest koło 24, słucham sobie TV info na antenie dokument "Co się stało z naszym zjazdem" ( chyba jakoś tak ). Tv mały lcd może 5w głośniki. Lato zeszłego roku, są prace przy ocieplaniu budynku, mam balkon otwarty, ale...

więcejDodał: Gość, godz. 14:22

Partnerzy medialni

Archiwum

Poprzedni miesiąc Następny miesiąc Maj 2012
pn wt śr cz pt sb nd
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3